Turkisk, svensktalande frisör på ett barnzoo i Holland vid namn Pepzi = niet

Jag har, otroligt nog, inte tagit en enda bild idag haha.. Därför får ni en bild från i tisdags! Idag åkte jag buss för första gången till farmen. Med Kees, som tur var! Det var kolsvart ute så jag såg inte vars vi åkte riktigt haha.. Men nu vet jag väl ungefär hur jag tar mig och hur det funkar. I måndags fick jag två busskort av Herman från skolan, otroligt gulliga som dom är, så det behöver jag inte betala för heller. Känner mig så bortskämd haha! Men åter till busskorten- när man har blippat kortet när man gått in MÅSTE man blippa det igen innan man går ut, annars försvinner alla pengar på kortet. Så det hoppas jag ju verklligen att jag kommer att komma ihåg..! 
   Engelskan har verkligen fastnat i min skalle nu. När jag pratar med folk hemifrån så måste jag verkligen tänka efter innan jag pratar, jag håller hela tiden på att säga allt på engelska! Jag tom tänker på engelska. Det känns jättekonstigt, men kul på samma gång haha.. 
   Träffade även en turkisk frisör vid namn Pepzi som kunde svenska, var på semester i Holland, försökte bjuda kaninerna på kakor, tog ett foto med mig och ville bjuda med mig till en coffeeshop efter jag slutat jobba. Alltså.. va? Kan det ens hända hahaha... Bland det mest random jag har varit med om måste jag säga! Herman hjälpte mig att bli av med honom, som tur var. Han ville nämligen ha mitt nummer och envisades med att han nödvändigtvis skulle träffa mig mer. När han sen insåg att han (förhoppningsvis) aldrig skulle se mig igen sa han att han skulle fara hem och gråta och att han aldrig skulle glömma mig. Right... suck. Varför händer alltid såna saker mig? 
   Imorgon blir jag upphämtad av Vilmas(en klasskompis som också praktiserar i Holland) värd som ska köra mig till hans gård, där han har ungefär 1000 lamm. Jag älskar ju får så det lär bli skoj! När vi slutat så skjutsar Martin(Vilmas värd) oss till mitt place, Bouwlust, där vi båda kommer spendera helgen. Så nu ska jag allt ta mig en dusch och mest troligt krypa till sängs, det lär bli en lång dag imorgon. Puss å kram på errååå

Kommentera här: