Kinderboerdreij Holywood

Suck, vilken dag..! En riktigt bra dag, men ack så brutalt slut jag är. Fick några fina bilder idag faktiskt, några av dom gick inte att ladda upp här tyvärr(dom är för stora), men ni hittar dom allra bästa bilderna på min facebooksida!
   Kees hjälpte mig att hitta en laddare(!!), så nu kan jag fota hur mycket jag vill, hihi! Han fick något erbjudande av mannen i fotobutiken som jag inte förstod någonting av(dom pratade holländska, hehe), men det slutade med att jag FICK laddaren (kostade ca 400kr) OCH 3st filter till ett av mina objektiv(kostade ca 600:-), jag fattade ingenting!! Jag frågade honom varför jag fick det, han försökte förklara så bra han kunde, men jag fattade inte haha, ville inte vara jobbig heller så jag låtsades väl som att jag typ fattade, hehe.. Men men, jag är memst nöjd över att jag har dom i min ägo! 
   Efter att vi besökt Lentiz(naturbruksskolan) for vi vidare mot stället som jag ska praktisera på (Kinderboerdreij Holywood) och gick på en rundtur där med. Det var otroligt gulligt där och alla är supertrevliga! Känner mig verkligen välkommen där, redan! Och så har dom en supersöt border collie-hanne som heter Boss(vovven på bilderna) och är rätt så döv haha.. Dom har även grisar, MASSA fåglar av alla dess slag, getter, får(SOM FÅRET SHAUN!!), katter, kossor, kaniner, osv.. 
   Vid lunchtid for vi in till centrum av Vlaardringen och köpte då kamreagrejerna och lite lunch. Det blev pommes typ, fast det var mycket godare.. Minns inte riktigt vad dom kallade det, men godare än vanlig pommes var det då iaf! Upptäckte även att Lidl finns här, att det är dyrt att parkera, att folk här inte är bäst på engelska, att alla hus är gjorda av sten och har otroligt stora snygga fönster i princip, att vägarna är väldigt små, att dom har massa söta broar här som påminner om dom i Fylke hihi och att det känns brutalt kallt även fast det är typ 2°, och säkert massa annat. Lärorik dag, med andra ord. 
   Det är mörkt här nu, så jag varken hinner eller ids gå ut och fota här utanför.. Det lär nog bli till helgen då jag är ledig, känns det som. I alla fall ifall jag kommer att känna mig såhär slut varje dag haha.. Men nu ska jag gå och ta mig en otroligt varm dusch och göra mig lite kaffe. Puss och kraaaaam

Kommentera här: