Delft idag!

(Några bilder som jag inte lyckades ladda upp igår) 
Ja, jag kan ju kanske börja att skriva om gårdagen haha.. Martin kom ju som sagt och hämtade mig på morgonen och körde mig till hans gård som ligger i Berkel en Rodenrjis som bara ligger cirka 1,5 mil härifrån, där Vilma då har sin praktik. Det var cirka 1500 får där hahah, som verkade ha bildat en kör tillsammans, för "bää-andet" tog aldrig slut..! 
   Vi började med att utfodra dom med hö och kraftfoder, vilket väl tog ca två timmar eller något liknande.. Sen tog Martin och Maria(en tjej som jobbar där) med oss på en liten utflykt! Vi var dels på ett otroligt vackert ställe som jag inte har någon aning om vars det var tyvärr haha.. Men vi fick oss några riktigt fina bilder där, och de var ju huvudsaken det! Vi besökte även en affär/restaurang/ladugård-liknande grej typ, när man satt ner och åt hade man utsikt över kossorna som var liksom i "rummet" intill(en ladugård haha), vet inte riktigt hur jag ska förklara.. Hoppas att någon förstod åtminstone.. Efter det så for vi till en blomsterhandel som var cirka 6 hektar stort. En jäkla massa blommor, med andra ord! Och detta är tydligen en standradstorlek på deras växthus här. Riktigt maffigt!
   Vi lunchade på ett ställe där dom sålde typ "turkisk pizza", vilket var ungefär som en wrap. Fantastiskt gott var det, måste jag säga! Där träffade vi Pascal(en som jag jobbar med mig på kinderboerdreij) och en vän till honom! Riktigt random, av alla ställen kring Vlaardingen liksom haha.. Men iaf, så visade han mig en annan rätt som tydligen är ganska "holländsk", minns inte namnet men det var typ pommes, någon typ av kött och någon konstig ost ovanpå. Och så hade han typ nån slags löksås på det. Låter ju säkert inte så tilltalande, men det såg helt okej ut faktiskt, och Pascal älskar det haha! Jag får väl ta och pröva någon gång, så kan jag ge ett eget utlåtande!
    Efter en riktigt trevlig förmiddag fortsatte en rätt tuff eftermiddag med förlösning av lamm, sprutor och öronmärkning. Det var verkligen ingenting för mig, kan jag ju säga. Det vill jag aldrig behöva göra om.. Tur att det finns andra människor som pallar trycket, så att säga.
    När arbetsdan var slut skjutsade Martin oss hem till mig och här har vi varit sedan dess. Vi ska väl börja förbereda oss inför en dag i Delft. Jag ska köpa lite nya varmare kläder, för det är verkligen kallt här, trots att det bara är nollgradigt. För mina kära norrläningar till vänner låter ju säkert detta otroligt löjligt, men det är seriöst kallare här än i hemma i Skellefteå/Piteå. Här har jag fyra lager tröjor, två eller tre par byxor, tre par sockar och en vinterjacka och fryser nästan ändå. Hemma har jag en tunn tröja, ett par byxor, ett par sockar och samma vinterjacka och fryser just och pass. Känns jätteknäppt, haha! Men nu måste jag börja röra på mig så att vi tar oss iväg någon gång. Jag kommer givetvis att ta med mig kameran även idag, så att vänta er några bilder senare under dagen. Pussss då

Kommentera här: