Lyckosten och hennes minion

Usch, vad otur jag har haft senaste tiden alltså! I måndags hade nog både jag och Vilma ätit något olämpligt, för spydde gjorde vi bägge. Hon skulle följa med mig till min praktikplats den dagen, men vi fick helt enkelt stanna hemma och vila upp oss istället, vilket var väldigt välbehövligt ur många aspekter. Dagen därpå mådde vi mycket bättre och följdes till min praktikplats. Då blev vi intervjuade av någon slags "kommun-tidning" eller liknande haha! Dom tog dessutom en hemsk bild på oss som dom också tyvärr publicerade haha.. Men iaf, dom ställde mest bara frågor om varför vi var i Holland, hur vi fick oss praktik här, vad vi går för utbildning, vad vi ska bli, vad som är annorlunda med Holland jämfört med Sverige, osv.. Den artikeln var otroligt rolig att översätta med google translate kan jag tillägga, hahaha! 
   Igår så hände ju ändå bland det värsta haha.. Vaknade och skulle kolla på telefonen vad klockan var, då jag upptäckte att den var död och insåg att klockan kunde vara vad som helst ungefär. Skyndade mig att sätta den på laddning och såg då att jag hade försovit mig till 08.40. Yay!!!!! Fick panik, satte upp håret, åt lite müsli och sprang till busshållplatsen för att hinna med bussen som gick 20 minuter efter att jag vaknat, vilket jag hann för att bussen var tio minuter sen. Yay igen!!!! När jag väl var på väg så tänkte jag ju att det var som lugnt, vad mer kan hända som gör mig ännu mera sen liksom? -Jo, man kan ta fel buss och åka åt motsatt håll, jaaaa!!!! Det roliga var att jag inte ens fattade att jag var på fel buss förrän jag kom till slutstationen. Då stod jag där som en fågelholk, i vanlig ordning. Som tur var så insåg jag att jag hade tagit rätt linje, fast jag hade stått på fel sida av vägen, så jag hamnade på andra sidan stan typ. Då tog jag nästa buss som gick åt andra hållet istället, och kom tillslut rätt.
   Jag hade heller inget internet, så ingen fick tag på mig heller haha.. Jag var framme på Holywood vid 10.30 ungefär, och jag tror att jag hade lyckats göra alla som jag känner i Holland oroliga haha.. :( Dom hade tom ringt till Bouwlust(där jag bor) för att be dom kolla ifall jag var där, vilket jag ju då inte var vid det laget. Vilma blev också tillfrågad ifall hon visste vars jag var.. Usch vad pinsamt det var hahaha! Tråkigt nog blev ingen förvånad heller hahah..
   Och vad kan ha hänt idag då, mån tro? -Jo, jag började må ofantligt dåligt i magen, plus att jag var yrslig och väldigt slut. Det började dock vid lunchtid ungefär, så jag hann då vara där ett tag innan mina fina vännisar där tyckte att jag borde åka hem. Jag hade verkligen brutalt ont, kändes som att någon hade stoppat fem miljarder knivar i magen på mig eller något. Jag förstår inte anledningen till det, jag har ätit jättebra och nyttigt hela dagen, till och med druckit vatten för ovanlighetens skull. Skumt var det.. 
   Pascal var så snäll så han skjutsade hem mig, vilket verkligen uppskattades otroligt mycket!! Det är inte ens nästan kul att åka buss när man mår skit, så det var verkligen guld värt. När jag väl kom hem gick jag och la mig några timmar, vilket gjorde susen. Och nu mår jag jättebra igen! Vilma anlände vid femtiden och vi har käkat pizza till middag, otroligt gott var det måste jag säga. Imorgon har vi mest bara tänkt ta det lugnt, ladda batterierna inför en utflyktsdag med Kees och hans familj på söndag och hemfärd på måndag. Men just nu tänker jag se några avsnitt av "Heroes", som jag har börjat titta på igen. Pusssss då

Kommentera här: