Knyta ihop säcken eller nå

Blev nästan en vecka innan jag tog mig tid att skriva detta sista inlägg haha! Men men, tror inte att det gör så mycket. Jag såg att skolan hade lagt ut bloggen på skolans hemsida haha, det tackar vi för! Jag tror det var av den anledningen som jag hade så ofantligt mycket besökare i måndags, vilket var väldigt kul! 
   Halv åtta på morgonen satt vi i Martins bil på väg mot Amsterdam för avresa mot snörikare breddgrader. Förutom att dom i tullen trodde att jag var en terrorist och att jag var tvungen att lämna två duschkrämer i Holland gick resan riktigt bra. Direkt vi lyfte så började saknaden smyga sig på. Usch vad jag redan då saknade alla mina nya vänner, det vackra landskapet och alla vackra byggnader. Och stroopwafels haha.. Den här resan har verkligen varit helt fantastisk på otroligt många sätt och givit mig så mycket som person. Inte trodde jag att jag skulle älska att resa så här mycket haha! Jag känner bara att jag vill iväg igen, typ nyss!
   Jag försöker verkligen att uttrycka hur enormt tacksam jag är för att jag fick chansen att uppleva allt det här, men jag hittar inte några ord som kan beskriva det på långa vägar! Tack EU för stödet, tack Grans för att jag blev vald, tack alla underbara holländare för alla fina minnen vi skapat, tack Vilma för ressällskapet och tack Holland, för allt du givit mig. Det var det bästa jag kunde komma på.. Illa. Nu ska jag se till att gå ut skolan med fina betyg, skaffa körkortet och skramla ihop lite cash så att jag snart kan utforska resten av världen lite närmare. Jag kanske till och med kan göra världen lite bättre, om jag har tur. 
   Som slutord vill jag tacka alla er som har följt den här resebloggen, sjukt kul att det är så många som tagit sig tid att titta, verkligen! Och till er som funderar på att resa till Holland- tveka inte, gör det bara!! Ni kommer inte ångra er en sekund, det kan jag lova. Och far ni dit så måste ni äta middag minst en gång på restaurangen som ligger i närheten av Bouwlust(!!!!). Måste. Kram på er, och adjö. För den här gången, iallafall!

Kommentera här: